Billede: quotes Et job, der aldrig bliver rutine

Jobbet som kundebetjener dækker bredt med en uendelig række af spørgsmål, som der skal findes svar på.

- Jeg flyttede til Tjenestemændenes Forsikring fra en stilling i Trygs Call-center. Det vil sige et internt jobskifte, da Tjenestemændenes Forsikring jo er samme koncern, fortæller Anne-Mette. Den største årsag til flytningen var ønsket om at sidde i et job, hvor jeg kan afslutte en sag. Tidligere var jeg en bestemt delfunktion af et sagsforløb.

Fleksible arbejdstider

- I mit job har jeg mulighed for flekstid og stor frihed til selv at planlægge arbejdstider. Før havde jeg arbejdsdage til kl. 20.00, her kan det senest blive til kl. 17.30. Desuden har jeg mulighed for hjemmearbejdsplads.

Godt arbejdsmiljø

- Vi sidder i lækre lokaler, har en god og billig kantineordning og i min afdeling er vi en god blanding af "nye" medarbejdere og "gamle" medarbejdere. Det giver plads til nye idéer og god viden fra tidligere. Kollegerne er hjælpsomme, og der er god stemning. Som ny bliver man taget godt imod, og det skal man ikke tage som en selvfølge, understreger Anne-Mette.

Helheden i jobbet

- Det specielle i Tjenestemændenes Forsikring er, at man ikke kun sidder i Kundeservice eller Police, men arbejder med begge dele. For mig er det optimalt og giver plads til daglig kontakt med mennesker, samtidig med at jeg har tid til mere fordybelse.

Specialisering på sigt

- Jeg har mulighed for at blive uddannet inden for policebehandling og forventer at specialisere mig inden for et produktområde på længere sigt.

Når jeg siger, at jobbet aldrig bliver rutine, er det fx, når en kunde spørger, om han kan få forsikret sine koi karper? Øh, fisk, griner Anne-Mette.


 

Billede: citat-Anne-Mette