Billede: quotesEn skade på huset blev starten på et nyt fritidsjob

- Efter skadeforløbet på mit hus, spurgte min forsikringstillidsmand i Tjenestemændenes Forsikring mig, om jeg ville overtage hans job, fortæller Torben, som er forsikringstillidsmand. Jeg takkede ja og har foreløbig haft jobbet i 15 år.

En livsstil

- Det er efterhånden en livsstil. I perioder fylder Tjenestemændenes Forsikring lige så meget som mit formelle arbejdsliv, forklarer Torben.

Jobbet giver selvfølgelig en indtjening, men det har også givet mig nye bekendtskaber og selvfølgelig en rigtig god viden om forsikringer.

Bestemmer selv farten

- En stor fordel i jobbet er, at jeg selv tilrettelægger og bestemmer farten. Mange ting kan gøres, når jeg har tid. Fx bruger jeg lørdag morgen til tastearbejde og papirting, mens familien sover.

Skiftende tider

- I starten betjente jeg DSB-kunder, fordi jeg er ansat ved jernbanen. Efterhånden har det dog udvidet sig, for kundernes voksne børn bliver også kunder. Sådan skifter det lidt, og det gælder også antallet af fysiske kundebesøg. Første år var jeg ude på 102 besøg, nu er det typisk et om ugen. Resten ønsker ikke privat besøg, de betjenes på arbejdspladsen eller via telefonen.

Gør det enkelt for kunden

- Mit job handler at gøre det nemt for kunderne. De skal føle tillid til mig, og jeg skal leve op til den tillid.
Det er lidt, ligesom når man skal skifte bank. For bankmanden er det enkelt, men for den enkelte kunde er det lidt uoverskueligt. Jeg skal sørge for, at det giver så lidt ulejlighed for kunden som muligt og altid rådgive troværdigt.

Husk et liv ved siden af

- Alt behøver ikke gå op i forsikringer. Der skal også være plads til familie og fritidsinteresser. Kollegerne i regionen hjælper hinanden i ferier, og regionslederen er der også, hvis man har brug for støtte eller råd, slutter Torben.

Se ledige job

Billede: Torben

Billede: citat-Torben